Bilişim Teknolojileri:Konu 2:Pardus İşletim Sistemi Ve Kullanılması

 


Pardus işletim sistemi Türkiye tarafından oluşturulmuştur.Pardus işletim sistemi ile özgür yazılımların yaygın ve etkin bir şekilde kullanılması amaçlanmıştır.Dünya genelinde adını duyurabilen  bir işletim sistemi olmak istenmektedir.Pardus Projesi çatısı altındaki alt projeler ile ihtiyaç halinde kullanılmasına yönelik gelişmiş merkezi yönetim , denetim ve izleme yeteneklerini sağlayan yazılımlar geliştirmek hedeflenir.


PARDUS'UN ÖZELLİKLERİ

Türkçedir

Virüslere geçit vermemektedir.

Hızlı kurulur.

Özelleştirilebilir

Çoklu dil desteği bulunmaktadır



PARDUS ARM64 (AARCH64) SUNUCU DESTEĞİ

Düşük güç tüketimi ve maliyeti ile öne çıkan ARM mimarisi daha çok Nesnelerin İnterneti , mobil cihazlar ve mini bilgisayarlar gibi alanlarda kullanılmaktaydı.Son yıllarda bu mimarinin sunucular için de kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır.Pardus yol planında yakın zamanda son kullanıcı platformların desteklenmesi hedeflenmekle birlikte ilk olarak , ARM64 tabanlı sunucular için , Huawei Taishan 2280 sunucu kullanılarak geliştirilen , neredeyse tüm uygulamaların çapraz mimari ile desteğinin sağlandığı bir sürüm kullanıma sunmuştur.


Pardus işletim sisteminin Türkiye'de ki  insanlar tarafından geliştirilmesi bir atılım olarak nitelendirilmelidir. Milli olarak geliştirdiğimiz projeler dış ülkelere bağlılığımızı azaltmış ya da ortadan kaldırmış olacaktır. Pardus işletim sistemi birçok işlemi kolayca yapabilmektedir.
Özgür yazılım ve açık kaynak kodlu olması tercih edilmesini kolaylaştıran etkenler arasındadır.  
Yerli bir işletim sistemi kullanmamız bizi maddi ve güvenlik açısından birçok tehlikeden korumaktadır.


KAYNAKÇA: https://www.pardus.org.tr/hakkinda/  VE  Kişisel düşüncelerim 
   


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim Teknolojileri : Konu 5 :Libre Office ve Microsoft Office Karşılaştırılması

Bilişim Teknolojileri : Konu 3 :Açık Kaynak Kod , Kapalı Kaynak Kod , Özgür Yazılım Nedir ? Maliyet ve Güvenlik Açısından Nasıl Tercih Yapılmalıdır?

LİBRE OFFİCE NEDİR?ÜLKE OLARAK NASIL OFİS PROGRAMLARINI KULLANMALIYIZ?